Handelsbetingelser

  • 120 dages fuld returret

  • 2 års reklamationsret.

  • Sikker betaling med Dankort, eDankort, MasterCard, Visa, og Visa Electron.

Generelle oplysninger 

Pixojet.dk administreres af Orbit Group ApS
Siriusvej 17
7430 Ikast
CVR-nr. 
71158713
info@pixojet.dk

Køb - trin for trin (Du skal igennem 12 købstrin)

1. Find den ønskede vare.

2. Kom varen i indkøbskurven ved at klikke på "Læg i indkøbskurv".

3. Du kan herefter fortsætte din søgning eller klikke på 'Gå til indkøbskurv'.

4. Fortryder du indholdet, eller vil du rette eller ændre antallet af varer, kan du i indkøbskurven slette på slet-knappen eller rette i boksene med antal. Klik på 'Opdater kurv', når du har rettet i boksene.

5. Gå herefter til bestilling ved at klikke på 'Gå til bestilling'.

6. Under bestilling skal du oprette dig som kunde eller vælge din eksisterende brugerprofil.

7. Du kan vælge, at dine informationer ikke skal gemmes fremover samt oplyse en anden leveringsadresse. Klik på "Forsæt".

8. Bekræft eller rediger din adresse. Klik på "Forsæt".

9. Vælg forsendelsesmetode. Klik på "Forsæt".

10. Vælg betalingsmetode. Bekræft at du er bekendt med Pixojets betingelser. Klik på "Forsæt".

11. Du får en bekræftelse sendt til din e-mail samt du kan se det på skærmen. Tag eventuel et print af siden. Bestillingen er hermed færdiggjort.

12. Når din bestilling er ekspederet, får du igen en meddelelse via e-mail.

1. Priser

Alle priser er inklusiv 25 % moms. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

1.1. Prisgaranti

Hos Pixojet har vi prisgaranti på udvalgte varegrupper*, så du kan få råd til mere. Vi arbejder dedikeret for, at du hos os altid kan handle til lave priser. 

Finder du de(t) ønskede produkt(er) til en billigere pris, matcher vi prisen, hvis visse betingelser er opfyldt – uanset om det er i en anden dansk webshop eller hos os selv!

Læs mere om vores prisgaranti herunder. 

Prisgaranti mod konkurrenter

Pixojet tilbyder prisgaranti på alle *kompatible tonerpatroner, blækpatroner, tromler samt kompatible opladere til Macbook.

Har du købt en kompatibel blækpatron, toner, tromle eller oplader til Macbook hos Pixojet og ser produktet billigere hos en anden webshop i Danmark, har du derfor ret til at få differencen tilbagebetalt.

Krav til prisgarantien mod konkurrenter
  • For at prisgarantien mod vores konkurrenter skal være gældende, skal varen være 100% den samme vare, som du har købt hos Pixojet.dk (mærke, type, årsmodel, specifikationer osv.)
     
  • Prisen, inklusiv fragt o.l., skal totalt være lavere på webshoppen, du sammenligner Pixojet.dk med.
     
  • Varen hos konkurrenten skal være på lager og ikke en tilbudsvare.
     
  • Prisgarantien gælder i 14 dage fra dit køb hos Pixojet; finder du varen billigere hos anden webshop efter de 14 dage, gælder prisgarantien ikke.
     
  • Vores prisgaranti glæder kun webshops fra Danmark.

Prisgaranti mod Pixojet.dk

Har du afgivet en ordre på Pixojet.dk bestående af én eller flere varer, som efterfølgende bliver nedsat, har du mulighed for at få prisgaranti mod Pixojet.dk, og vi betaler prisforskellen med et smil
- med andre ord kan du altså også få glæde af prisgarantien på Pixojets egen hjemmeside. 

Krav til prisgarantien mod Pixojet.dk
  • Hvis du ser, at prisen har ændret sig, efter du har lagt din bestilling, kan du inden for 48 timer, gøre brug af prisgarantien. 
     
  • Prisgarantien mod os selv er gyldig, når prisen på dit produkt bliver lavere på vores hjemmeside inden for 48 efter, du lagde din bestilling.

Sådan får du prisgaranti

Kontakt vores kundeservice på info@pixojet.dk, så vi kan behandle din forespørgsel om prisgaranti.

Inden du sender beskeden, beder vi dig kontrollere en ekstra gang, at samtlige af ovenstående krav er opfyldt og vedhæfte nedenstående dokumentation:

  • Skærmprint, der viser dato, produkt og pris.
     
  • Direkte link til produktet fra webshoppen, hvor du har fundet varen til en billigere pris (gælder også Pixojet.dk)
     
  • Udregning af den totale pris, der viser, at prisen inkl. fragt, afgifter m.m. totalt set er lavere.

2. Levering

Fragt afhænger af valgte leveringsform. 

Få mere info om vores Fragt, levering & betaling

3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. Forsendelse

Al forsendelse varetages af GLS Danmark, DAO og Postnord. 

Alle ordrer afgivet inden kl. 13.30 mandag - torsdag og fredag inden kl. 12.00 bliver sendt samme dag forudsat, at vi har varen på lager. 

Når varen er sendt er leveringstiden 1-2 hverdage.

Få mere info om vores Fragt, levering & betaling

BEMÆRK:
Såfremt du har bestilt flere varer på én ordre, og én eller flere af de pågældende varer ikke er på lager under bestillingstidspunktet, så gør vi opmærksom på, at vi først afsender din ordre, når alle varer er på lager; husk derfor altid at tjekke leveringstiden på alle varelinjer i indkøbskurven, inden du gennemfører dit køb.  

5. Afbestilling

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, kan det ske via telefonisk kontakt, e-mail eller via chatfunktionen på vores hjemmeside. Her skal ordrenummer fremgå.

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst.

Afbestilling kan ske så længe en ordre endnu ikke er blevet afsendt i vores shippingsystem. (besked gives på mail, når en given ordre er afsendt)

Pixojet kundeservice besvarer telefonen i tidrummet 9-10 alle hverdage.

Alle mails besvares indenfor 1-2 hverdage.

6. Betaling

Pixojet modtager betaling med kreditkort (Dankort/Visa, eDankort, Visa MasterCard, Visa Electron, Viabill, Mobilepay), Paypal, Viabill og Klarna.

Opkrævning vil først ske på din konto, når din ordre afsendes.

Alle dine kortoplysninger er krypteret med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. 

Kontooverførsel

Varen sendes når pengene er gået ind på vores konto. Bemærk at ved betaling med kontooverførsel er du ikke omfattet af indsigelsesordningen.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  

Hos Pixojet.dk kan du også benytte dig af EAN betaling

Det første du skal gøre for at kunne benytte dig af EAN betaling er at oprette dig som bruger via dette link: https://www.pixojet.dk/opret-bruger/

Derefter send os en mail på info@pixojet.dk med dine informationer og med EAN i emnefeltet.

Når du har modtaget en bekræftelsesmail fra os, har du mulighed for at benytte EAN betaling på vores hjemmeside.

Du skal dog huske at logge ind, når der skal bruges EAN faktura som betaling

7. Fortrydelsesret (samme regler gælder privat og erhverv)

Du har 120 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 120 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 120 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved kontakte os på mail info@pixojet.dk, samt ved at benytte standardfortrydelsesformularen.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for printere.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes at koste mellem 50-300,- afhængigt af pakkens vægt; se priseksempler herunder: 

  • Op til 5 kg: Omkring 50-80 DKK
     
  • 5-10 kg: Omkring 80-120 DKK
     
  • 10-20 kg: Omkring 120-200 DKK
     
  • Over 20 kg (for større kontorprintere): Priserne kan overstige 200 DKK

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Standen af blækpatroner og tonere ved returnering

Når du ønsker at returnere blækpatroner og tonere købt hos Pixojet.dk, er det vigtigt, at du sørger for, at produktets emballage forbliver ubrudt og uåbnet. Dette er essentielt, da åbnet emballage betyder, at vi ikke længere kan garantere produktets integritet og dermed ikke kan sælge produktet igen. For at sikre en smidig returproces og mulighed for fuld refundering af købsprisen, bedes du derfor ikke bryde forseglingen eller åbne emballagen på de blækpatroner og tonere, du ønsker at returnere.

Vi opfordrer dig til at kontakte vores kundeservice for råd og vejledning, inden du sender dine blækpatroner og tonere retur, især hvis du er i tvivl om produktets stand eller emballagens integritet. Dette sikrer, at alle parter er informerede om proceduren og undgår eventuelle misforståelser eller fejl i returneringsprocessen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb og de(n) returnerede vare(r) vel at mærke lever op til de ovenforbeskrevne anmærkninger vedrørende varens stand, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (gælder dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.   

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Pixojet ApS
Siriusvej 17
7430 Ikast

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig besked og aflevere varen/varerne personligt på ovenstående adresse. 

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

OBS! Gælder kun for uafhentede pakker:

Hvis du fortryder købet og lader din pakke gå retur til os ved ikke at afhente din pakke i ønsket pakkeshop, vil du blive pålagt den reelle fragtomkosning for returen, som vil blive fratrukket varekøbet. 

8. Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller, at du kan få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

Pixojet.dk kan ikke gøres ansvarlig for indirekte følgeskader, som varer solgt af Pixojet.dk måtte have skabt, medmindre det fremgår direkte af dansk lovgivning.

Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

9. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Pixojet.dk inden rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 2 uger efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen anses som værende rettidig. 

Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Kunden kan reklamere ved at rette henvendelse til kundeservice på info@pixojet.dk, som efterfølgende vurderer, om der er behov for at returnere den defekte vare pr. post til vores adresse.

Hvis der er tale om en plukkefejl/leveringsfejl, bedes du gøre opmærksom på dette hurtigst muligt senest gerne 2 uger efter modtagelsen af varerne.
 
Pixojet.dk kan ikke gøres ansvarlig for indirekte følgeskader, som varer solgt af Pixojet.dk måtte have skabt, med mindre dette følger af ufravigelig dansk lovgivning. 

Varer der ikke er omfattet af reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Pixojet.dk´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav, eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Pixojet.dk

Varen sendes retur til følgende adresse:

Pixojet ApS
Siriusvej 17
7430 Ikast
 

10. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Pixojet.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr på 200.00 kr. pr halve time. Kunden skal forinden have accepteret dette.

Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår i det medsendte brev, kan Pixojet.dk ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår.

Varer der ikke er omfattet af reklamationsretten, og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

11. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Pixojet.dk skal være forsvarligt indpakket.

Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

Pixojet.dk anbefaler, at varen returneres og sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Pixojet.dk. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os.

12. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode

Pixojet.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt.

1. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned

13. Personoplysinger

Ingen personlige oplysninger, der er registreret hos Pixojet, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand.

Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Pixojet.

I forbindelse med elektronisk betaling bruges der en sikker krypteret metode gennem shopsystemet.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb beder vi dig oprette dig som kunde og oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Dine informationer kan til enhver tid blive slettet, hvis dette ønskes. Personoplysningerne registeres hos Pixojet ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Den data ansvarlige hos www.pixojet.dk er CEO Ole Nomann la Cour. 

Som registreret hos Pixojet ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@pixojet.dk.

14. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Vores kundeservice på info@pixjet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner koster ingenting og tager kun et par minutter!

https://www.pricerunner.dk/bp/53570/Pixojet. Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti.

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er defekt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Erstatning udbetales alene for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

STANDARD FORTRYDELSESFORMULAR FINDES HER: