Reklamation

Kære Kunde hos Pixojet

Hos Pixojet er vi glade for at du har valgt os som leverandør.
Hvis du mod forventning, har problemer med at få dit produkt til at virke, kan du finde løsninger på dit problem nedenfor.

 

Har du modtaget et produk som er skadet, send venligst billeder af skaden. Sendes til info@pixojet.dk med yderlige information, samt dit ordre nummer.

 

Har du modtaget et produkt som ikke virker eller er defekt, send beskrivelse af deffekten med yderlige information og billeder, samt ordre nummer. Sendes til info@pixojet.dk 
 

Har du modtaget en blækpatron eller toner som ikke virker efter hensigten, gennemgå venligst guiden nedenfor:

Blækpatron:

 
Inden brug
Kontroller at patronens beskyttelsesholder er fjernet
Kontroller at klistermærket på patronen er fjernet
Tjek at patronen er korrekt installeret

Renseprogram
Brug printerens renseprogram, inden du installere blækpatronen i printeren.
Gennemfør en rensning af din printer med jævne mellemrum, dette sikre optimal udnyttelse af din printer og patroner.
En rensning har også den virkning, at patronens dyserne på din printer ikke tørre ud.

Spærring
Nogle printere kan være programmeret til at spærre for udskrivning ved brug af en kompatibel patron.
Sker dette, så prøv en el. flere af følgende muligheder:
1) Print alligevel og/eller sluk og tænd printeren, både med og uden blækpatronerne i printeren.
2) Tryk og hold ?reset? / ?ok? / ?print? / ?enter? knappen nede i 5-10 sek. og print igen.
3) Kør et renseprogram under printerindstillinger via din computer.
4) På bagsiden af nogle blækpatroner sidder en lille chip, som printeren registrere patronen med. Tør eventuelt denne af for urenheder med en tør klud el. papir.
5) Kør et kalibrerings-program og/eller juster blækpatron-program via din computer.
6) Sæt evt. din gamle patron i printeren, udskriv en side og sæt den kompatible i.

7) Træk stikket ud af printeren og lad printeren være koblet helt fra strøm i 5 min. Tilslut printerne til støm igen og start printeren.

8) Hvis printeren ikke kan genkende patronerne, prøv at montere de gamle patroner og udskift patronerne en efter en og se hvilken patron som har fejl.

Blækniveau
Ved brug af kompatible patroner kan nogle printere ikke vise den korrekte blækmængde, ligesom enkelte printere kan oplyse ukorrekt blækniveau. Skift derfor først patronen ud, når udskriftkvaliteten ikke lever op til det forventede.
 

Lasertoner:

 
Inden brug
Kontroller at tonerens beskyttelsesholder er fjernet
Kontroller at klistermærket på toneren er fjernet
Tjek at toneren er korrekt installeret

Spærring
Nogle printere kan være programmeret til at spærre for udskrivning ved brug af en kompatibel patron.
Sker dette, så prøv en el. flere af følgende muligheder:
1) Print alligevel og/eller sluk og tænd printeren, både med og uden toneren i printeren.
2) Tryk og hold ?reset? / ?ok? / ?print? / ?enter? knappen nede i 5-10 sek og print igen.
3) Kør et renseprogram under printerindstillinger via din computer.
4) På nogle tonere sidder en lille chip, som printeren registrere toneren med. Tør eventuelt denne af for urenheder med en tør klud el. papir.
5) Kør et kalibrerings-program og/eller juster toner-program via din computer.
6) Sæt evt. din gamle toner i printeren, udskriv en side og sæt den kompatible i.
 
Udskriftskvalitet
Nogle tonere kan lave udskrifter som har striber eller dele af udskriften mangler.
Hvis dette er tilfældet, så tag toneren ud af printeren og ryst toneren kraftigt, så tonerpulveret fordeler sig i toneren

Tonerniveau
Ved brug af kompatible tonere kan nogle printere ikke vise den korrekte tonermængde, ligesom enkelte printere kan oplyse ukorrekt tonerniveau. Skift derfor først toneren ud, når udskriftkvaliteten ikke lever op til det forventede. 

Hvis din printer eller din patron kommer med fejlkoder eller holder helt op med ast virke, kan det være din printer har brug for at gennemfører en reset til fabriksindstillinger. Læs mere i links nedenfor:
http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/forbrugerelektronik/ECE2188085/din-printer-kan-vaere-programmeret-til-at-doe-foer-tid/
Hvis du mener din printer har brug for at gennemføre en reset, kan du læse mere om reset HER:

Hvis overstående mod forventning ikke virker, bedes du kontakte os på info@pixojet.dk

{if $general.languageIso == "DK"} {literal} {/literal} {/if}